YOLUNUZ SIIRT'E DÜŞERSE

Yolunuz Siirt'e düşerse diye başlıyorum. 





Bir çılgınlık ilk defa 3.49 da yazı yazıyorum. Bugün yazasım geldi ve sizinle bir güzellik paylaşmak istedim. Ola ki yolunuz Siirt'e düşerse mutlaka görmek isteyeceğiniz bir yer. 


Burası Siirt'in ilçesi Tillo yani Yüksek Ruhlar (Süryanice olan Tillo kelimesinin Türkçe anlamı) . Çoğu hafta pikniğe gittiğimiz bir yer.


 Manevi havası fazlasıyla yüksek evliyalar diyarı olarak da geçiyor. Şimdi gelelim konuya "Kale" fazlasıyla yüksek bir tepe ve hikayesi ilgi çekici "Yeni yılda ilk kez hocamın başucunu aydınlatmazsa ben o Güneşi neyleyeyim" diyerek kolları sıvayan ünlü mutasavvıf Erzurumlu İbrahim Hakkı, Güneşin ilk ışıklarını hocası Ismail Fakirullah Hz.  Nin başucuna yansıtmayı başarmış. Öyle ki yılın ilk güneşi yani ekinoks tarihi (21 Mart)ta güneş daha sokağa bile vurmadan Ismail Fakirullah Hz.nin başına vuruyor. Evet şaşırtıcı ve muazzam bir şey .  Iste güneşin vurduğu tepede piknik alanı olarak kullanıyor şuan. Seyir terası bulunmakta ve tepeden Botan Çayı'nın benzersiz manzarasıyla karşılaşıyorsunuz. 

 Sanırım anlatacaklarım bu kadar. Buyrun resimlerin keyfini çıkarın efendim. Umarım anlatabilmişimdir keyifli okumalar ((: 


kadrajımdan gün batımı


( bu satırdan sonraki resimler alıntıdır)










Instagram: @yasampareblog




Yorumlar

  1. İlk fotoğraflar size ait sanırım, harika!!! :)

    YanıtlaSil
  2. Evet ilkler bana ait beğenmenize sevindim (:

    YanıtlaSil
  3. Serin ve havadar yerler. Aslında yazın tam kaçmalık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder