LİVANELİ - HUZURSUZLUK




            Herkese merhaba!


      Sezon finali bitti, diye başlıyorum. Tatil, telefonumun bozulması, bilgisayarsızlık derken bloğu oldukça boşladım. Şimdi her şey normale döndü. Yine yeniden her pazar burdayım. (:

   

     Livaneli ile bu kitabı sayesinde tanıştım. Tatile götürdüğüm kitapları bitirince merak ettiğim bu kitabını aldım. İyi ki almışım. Çok akıcı anlatımı var. Tek solukta bitti desem yeridir.


     Bu kitap çok farklı Uçurtma Avcısı kitabından sonra beni çok etkileyen kitap olmaz diye düşünürken, kitabı bitirdiğimde şaşkınlıkla boş duvarı izlediğimi farkettim.


     Kitap, Gazeteci İbrahim'in toplantısında çocukluk arkadaşının ölüm haberi üzerine Mardin'e gitmesiyle başlıyor.


     Ölümü merak eden İbrahim, Hüseyin'in -İbrahim'in çocukluk arkadaşı- annesi ve kız kardeşine sorular sorması, daha sonra çevredeki birçok kişiye sorular sormasıyla devam ediyor.


    Merhametli Hüseyin'in Ezidi bir kızla evlenmesinden ve zorluklarından bahsediyor.

     Kızın köle gibi alınıp satılması, tecavüz üzerine kör bir bebek doğurması, açlıktan kendi sütünü içmesi daha bir sürü çile...

     Hüseyin'in Mardin'de başlayan kaçışı ABD'de domuz kanı sürülen bir bıçakla öldürülmesi ile son buluyor.


   ''BEN BİR İNSANDIM.''


 
 ''BENİ ALIP TEKRAR KARNINA SOKSAN BİLE KORUYAMAZSIN ARTIK ANNE!''







Yorumlar

  1. Şu söz beni çok etkiledi gerçekten.. ( beni alıp tekrar karnına soksan bile koruyamazsın ANNE !) bu sözü söylemek için kim bilir neler yaşandı:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende etkilendim umarım en kısa zamanda okursunuz

      Sil

Yorum Gönder