TÜRKİYE İŞ BANKASI MÜZESİ



                TÜRKİYE İŞ BANKASI MÜZESİ 




          herkese yeniden merhaba. uzun zaman sonra yeniden yazmaya başlıyorum. Bugün size iş bankası müzesini anlatacağım.                                         



  öncelikle bina 1927 yılında iş bankasına devredilmiş ve 2004 yılına kadar banka olarak kullanılmış 2005 yılında müzeye dönüştürülüp 2007 de halka açılmıştır.

   Bina bodrum katı, giriş katı ve bir üst kat olmak üzere 3 kattan oluşuyor.

  geziye giriş katından başlıyoruz

giriş katında çeşitli sergiler ve Atatürk köşesi bulunuyor. Savaşta kullanılan giysiler, mataralar, sedyeler ve dahası bulunuyor.






 daha sonra üst kata çıkıyoruz
                                         
üst katta iş bankasının geçmişten günümüze kullandığı malzemeler bizi karşılıyor.


  ortada duran televizyonda iş bankasının geçmiş reklamları yayınlanıyor ve sağ tarafta kumbaraların bulunduğu dolap var.

İş bankasının diğer şubelerinin maketleri var , geçmiş yılların kayıtlarının tutulduğu defterler bulunuyor.



bodrum katta ise her şey çok güzel biraz da korkutucu. geçmişte bankacılıkla ilgili kullanılan birçok malzeme bulunuyor.

   
kapıdan giriyoruz ve yolculuğumuz başlıyor en en en çok sevdiğim kat burasıydı.

burada bizi kasalar karşılıyor. kasalarda para ve birçok değerli eşya saklanmış. çeşit çeşit oyuncaklar, taraklar, sigaralar vs




bu da değerli eşyalardan biri posta pulları

yürümeye devam ediyoruz ve para makinası ve bu küçük odacıklar çıkıyor karşımıza





  eski bir terazi



gezimiz bu şekilde son olarak dip bir köşede sayaç sesi ve gidip gelen rakamlar bulunuyor 



ben müzeyi çok sevdim saatlerce gezebilirdim binanın tarihi oluşu kapıları merdivenleri ve içerideki eşyalar beni çok etkiledi. fırsatınız olursa mutlaka uğrayın keyifli okumalar 






 
 müze nerede?: Müze Eminönü Bankacılar Caddesinde 
GİRİŞLER ÜCRETSİZ. pazartesi günleri kapalı.





Yorumlar

  1. Müzeleri gezmeyi seviyorum . Sayende bir müze daha gezmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  2. Ayy ben bayıldım. O kumbaralardan bende istiyorum. Sanırım İstanbul'da. İnşallah bir gün gidebilirim.:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder