Şubat Ayı Okuduklarım ve İzlediklerim

            

                        Uzuuunn bir aradan sonra herkese merhaba,
  Bugün size şubat ayı boyunca okuduğum kitaplardan ve filmlerden bahsedeceğim. Malum pandemi evdeydik, gezemedik ama boş durmadım; okudum izledim ve sizinle paylaşmaya geldim.


    Şubat ayı planımda 2 film izleme ve bir de kitap okumak vardı ama nasıl özlemişsem bu hedefi aştım. 3 film izledim ve 3 kitap okudum. 

Hadi gelin nelermiş bir bakalım.


                    Filmler ile başlayalım: 
    1) Yıldızlararası:
       Filmin konusu: ''Bir grup kaşif, bu solucan deliğinden geçip boyut değiştirerek insanlık tarafından daha önce ulaşılamamış noktalara ulaşmak ve insanlık için yeni yaşam alanları araştırmak niyetindedir.'' diye geçiyor internette

      Bilimkurgu seviyorsanız kesinlikle izlemelisiniz. Ben de bir repliğine denk gelerek izlemiştim ve izlediğime pişman değilim. Su gibi aktı geçti. Düşündürürken duygulandırdı diyebilirim.



2) Eğer Yaşarsam: Tam anlamıyla arafı anlatan bir film. Filmde aile içi iletişim dikkatimi çekti ve babanın kızı için yaptığı fedakarlık efsaneydi. Filmde bir kız ve bir oğlan çocugu sahibi aile var. Kız aileden farklı olmasına rağmen ailenin kızla ve birbiriyle olan iletişimi çok kuvvetli. İzlenmeye değer 1 saat 40 dklık film.


3) All About My Mother: ''Madrid'de yalnız yaşayan bir annenin hikayesini konu ediniyor. Oğlunu çok genç yaşta kaybeden Manuela, ebeveyn olmak, cinsel kimliğini keşfetmek gibi önemli konulara değiniyor.''

Manuela oğlunu acı bir şekilde kaybediyor. Fakat hayat karşısına yeni sürprizler çıkarıyor. Filmde ki dayanışma dikkat çekici. İzlenmeye değer mi deseniz kesin bir şey söyleyemem eğer aranızda izleyenler varsa izlenmeye değer mi değmez mi diye yorumlarını paylaşırsa sevinirim. Tabii ki emek verilmiş konu güzel şekilde işlenmiş fakat cinsel yönelimlere karşı ön yargısı olanlar için önermem. Ben beğendim.

KİTAPLAR


1) Martin Eden: Jack London'un otobiyografisi diye geçiyor kitap. 500 sayfaya yakın. Martin karakterinin değişimini anlatıyor. Sınıfsal ayrımdan söz ediyor. Beni en etkileyen şey ise Martin'in yazar olmadan açken kimsenin yüzüne bakmaması fakat iyi bir yazar olunca -cebine para girince- herkesin onunla konuşmak istemesi oldu. Kitapta da belirtiyor. Karnım açken kimse yemeğe çağırmazdı şimdi herkes çağırıyor mide bulandırıcı diye. Bu sınıf farkları yüzünden kitap üzücü bir şekilde bitiyor.

2) Çalınan Yarınlar: Eğer ruh sağlığı öğrencisi veya profesyoneli değilseniz kesinlikle okumayın. Çünkü bu kitap kadınların çocukken yaşadığı cinsel istismarın gelecekte onları nasıl etkilediğini anlatıyor. Travmaları ve travmalara nasıl yaklaşmamız gerektiği konusunda bilgi veriyor. Tekrar söylüyorum ruh sağlığı alanında değilseniz okumayın. Duygusal değil profesyonel düşünmeyi gerektiren bir kitap.

3) Sumerli Ludingirra: Muazzez İlmiye Çığ'ın eseri. Kitapta kil tabletlerin üzerindeki Sümer dili çevirileri yer alıyor. Sumerlilerin günlük yaşımdan bahsediliyor. Sıkılırım diye düşünmüştüm fakat o kadar akıcı kitap ki bir hafta dolmadan bitti. Okurken bol bol bilgi edinirsiniz. Atasözlerinden, bayramlara... okumanızı tavsiye ederim.


Evet arkadaşlar bugünlük bu kadar. Umarım hoşunuza gider. Yazdıklarım arasından okuduğunuz izlediğiniz varsa lütfen benimle paylaşın ve kesinlikle oku, izle dediğiniz eserleri yorum kısmına bırakırsanız çok mutlu olurum. Sağlıcakla kalın...



Yorumlar